%0 Journal Article %T ارزیابی میزان رضایت مندی مراجعه کنندگان از خدمات درمانگاه دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 1393-1394 %J نوید نو %I دانشگاه علوم پزشکی مشهد %Z 2645-5919 %A سرآبادانی, جواد %A صنعت خانی, مجید %A خراسانی, زهره %A راستی اردکانی, مریم %A دانشمند, مریم سادات %D 2021 %\ 02/19/2021 %V 23 %N 76 %P 63-71 %! ارزیابی میزان رضایت مندی مراجعه کنندگان از خدمات درمانگاه دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 1393-1394 %K دانشکده دندان‌پزشکی مشهد %K رضایت‌مندی مراجعه‌کنندگان %K مراقبت‌های دندانپزشکی %R 10.22038/nnj.2020.53019.1242 %X مقدمه: ارزیابی میزان رضایت‌مندی نقش مهمی در کیفیت درمان در دندان‌پزشکی داشته و می‌تواند بیانگر مشکلات و نواقص خدمات دندان‌پزشکی بوده و در نهایت باعث ارتقای سطح بهداشت دهان و درمان گردد.در این راستا، مطالعه حاضر با هدف ارزیابی رضایت بیماران از خدمات ارائه شده در کلینیک دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال تحصیلی 94-1393 انجام شد. مواد و روش‌ها: مطالعه حاضر به روش توصیفی و با استفاده از تکمیل پرسشنامه توزیع شده در میان 216 مراجعه‌کننده به درمانگاه دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 1394 انجام شد. پرسشنامه شامل دو قسمت اطلاعات دموگرافیک (جنس، سطح سواد و غیره) و میزان رضایت از خدمات درمانی بود. نتایج به شکل توصیفی با استفاده از نرم‌افزارSPSS 11.5  آنالیز گردیدند. یافته‌ها: نتایج نشان از رضایت 38 درصد از مراجعه‌کنندگان از نوبت‌گیری، 6/30 درصد از زمان انتظار پذیرش، 2/41 درصد از زمان انتظار تا شروع درمان، 5/60 درصد از سرعت حضور دانشجو و 3/56 درصد از حضور اساتید داشتند. همچنین میزان رضایت 9/65 درصد برای رفتار دانشجویان، 2/57 درصد برای توانایی دانشجویان در مراحل درمان، 9/65 درصد برای حفظ اسرار بیماران، 2/78 درصد برای توضیحات مراحل درمانی برای بیمار، 4/61 درصد برای توضیحات پس از مراحل درمانی، 8/82 درصد برای امکانات رفاهی درمانگاه، 4/93 درصد برای شرایط بهداشتی بخش‌ها و در نهایت 1/85 درصد برای هزینه‌های دریافتی ثبت شده است. نتیجه‌گیری: در مجموع، 9/65 درصد از مراجعه‌کنندگان از ارائه خدمات در این مرکز راضی بودند و 20/3 درصد از آن‌ها از این خدمات اظهار نارضایتی نمودند. %U https://nnj.mums.ac.ir/article_17717_f7d72d222ffc1cfb373a209d5323b5df.pdf